El 9 de desembre, la Sra. Roser Martí, presidenta del Codinucat i la Sra. Inés Navarro, coordinadora del Codinucat, varen assistir a la presentació del tret de sortida de la presentació de les actuacions de «Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025», al Time Out Market.

La cuina catalana celebrarà aquest 2025 haver estat reconeguda amb la distinció de Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Entre les actuacions que es promouran destaquen:

  • El Programa d’educació alimentària per promoure la cuina catalana i la dieta mediterrània com a motors de qualitat i salut a les escoles.
  • Tallers de cuina catalana liderats per alumnes de cicles formatius superiors de cuina i adreçats als alumnes d’ESO en una prova pilot de 12 escoles.
  • Una sèrie de ficció en què se’n destacarà la riquesa culinària i paisatgística de Catalunya. Serà una producció de 3Cat que s’enregistrarà l’any vinent i s’estrenarà el 2026 a 3Cat i altres canals i plataformes internacionals.
  • Projecte 12 mesos, 12 paisatges gastronòmics. Cada mes de l’any es dedicarà a un paisatge gastronòmic específic, amb projectes dissenyats per les administracions locals.